فیسبوک واسطهای برای برقراری ارتباط بین کاربران است، اما ویژگیهای دیگری به غیر از برقراری ارتباط نیز دارد. این اپلیکیشن اطلاعات آگهیهای مرتبط با کاربران را نمایش میدهد. به همین دلیل برای تولید و نمایش این اطلاعات، فیسبوک نیاز دارد تا محتوای فایلهایی که کاربران به اشتراک میگذارند را شناسایی کند. این فایلها تصاویر، ویدئو و پستهایی است که منتشر میشوند.
اواخر سال ۲۰۱۳، این کمپانی از اهداف و برنامهی هوش مصنوعی چند ساله و یک آزمایشگاه تحقیقاتی پرده برداشت؛ مایک شروفر مدیر ارشد تکنولوژی در فیسبوک، امروز در کنفرانس سالانهی F8 که مختص توسعه دهندگان است، نمونه طرحهای هوش مصنوعی را ارائه کرد که به موجب آن فیسبوک قادر خواهد بود محتوای موجود در ویدئوها و تصاویر را شناسایی کند. هوش مصنوعی فیسبوک توانایی این را دارد که ۴۸۷ نوع از حرکات ورزشی را در ویدئو تشخیص دهد، به علاوه قواعد به کار برده شده در پستها و جملات کاربران نیز قابل تشخیص توسط این سیستم هستند.
به واسطهی این قابلیت، فیسبوک قادر خواهد بود تا متناسب با محتوای فایلهای کاربر، اخبار و پستهای مربوطه به آنها را فیلتر کرده و نمایش دهد.
مارک شروفر اعلام کرد که این شبکه اجتماعی طی ۱۰ سال آینده بر روی ساخت سیستمهای هوش مصنوعی پیشرفته تمرکز خواهد کرد.
منبع:زومیت
:: برچسبها:
FACEBOOK ,
اشتراک گذاری ,